HOLISZTIKUS FOGÁSZAT

Mit jelent az, hogy holisztikus fogászat?

A holisztikus szemlélet szerint a „test a lélek színpada”, azaz minden betegség valamely
szellemi-lelki egyensúlyzavar következménye, melyet testünk a tünetek formájában vetít ki.

A hagyományos fogászattal szemben, amely kizárólag a fogak tüneteire és kezelésükre
fókuszál, a holisztikus (más néven biológiai) fogászat az emberi testet és a benne lejátszódó folyamatokat összefüggő egésznek tekinti, ezért vizsgálati és kezelési módszerei a teljes szervezetre kiterjednek.

A holisztikus szemlélet szerint a szájüreg testünk elválaszthatatlan része, így a különböző
fog- és szájbetegségek nem különíthetők el a szervezetünk egyéb működéseitől, és annak
más részeire is kihatással vannak.

holisztikus-fogaszat

Miben több a holisztikus gyógyítás?

A holisztikus gyógyítás és fogorvoslás nem a beteg szervet vagy fogat kezeli, hanem az egész embert vizsgálja, a test, lélek és szellem elválaszthatatlan egységében.
Szemlélete szerint az életünkben fellépő fizikai, érzelmi vagy lelki síkon megbomló egyensúly hátrányosan befolyásolja általános egészségi állapotukat, és ez idővel testünkre is kihat.

A fogak betegségeit nem csupán megszüntetni való tünetnek tekintjük, hanem lelkünk jelzéseinek, mely szerint életünk valamely területén változtatnunk kell.

A hagyományos orvoslás kizárólag a tünetet kezeli és teljesen figyelmen kívül helyezi a betegséget hordozó embert, melynek következtében a betegség mögött húzódó valódi ok nem kerül feltárásra, és a teljes gyógyulás sem történhet meg.

Ha megértjük, mit üzen nekünk az adott fog, illetve betegség, véghez tudjuk vinni a szükséges változásokat, és vissza tudjuk állítani az elveszett harmóniát.

A holisztikus szemléletű gyógyítás fokozott figyelmet fordít a megelőzésre és az egészség fenntartására, mivel az egyensúlyt sokkal könnyebb megtartani, mint helyreállítani. A holisztikus gyógyítás lényegében véve egyfajta életfilozófia, amely nem ér véget azzal, hogy megszűnik egy adott probléma, hanem egy teljesebb, egészségesebb életre elérésére törekszik.

Fogak és szervek kapcsolatai

A kínai orvoslás már több ezer éve felismerte, hogy a fogak, az őket körülvevő fogágy valamint a szervek közt szoros és kölcsönös, oda-vissza ható kapcsolat van.

Minden egyes fognak, fogcsoportnak megfeleltethető egy-egy szerv, melyek közt a meridiánok (energetikai csatornák) közvetítésével folyamatos kommunikáció zajlik.

Például a felső és az alsó szemfogak tükrözik a máj, az epe, a térd, illetve a csípő állapotát.
Fogaink egyfajta jelzőrendszerként működnek; egy adott fogon és annak környékén jelentkező tünetek a vele összeköttetésben álló belső szerv, meridián, illetve a hozzá fűződő lelki tartalom problémáira utalnak.

fogak-es-szervek-kapcsolata

A holisztikus fogorvoslás a gyakorlatban

A holisztikus kezelés természetesen nem helyettesíti, hanem kiegészíti a hagyományos fogorvoslást. A szokásos fogászati kezelések mellett több időt fordítunk az általános egészségi állapot felmérésére és a helyes szájhigiénia kialakítására és a gyógyulási folyamatban a pácienst is aktív félként kezeljük.

Ugyanúgy diagnosztizáljuk és kezeljük a beteg fogakat, mint más fogorvosok, de közben támogatást nyújtunk pácienseinknek abban is, hogy megértsék tüneteink okát és eredetét.

Előnyben részesítjük a szelíd gyógymódokat és a minimálisan invazív fogászati beavatkozásokat. A gyorsabb és teljesebb gyógyulás érdekében előszeretettel alkalmazunk olyan kiegészítő kezeléseket, mint a homeopátia, craniosacralis terápia, ajurvédikus kezelések, valamint antropozófiás készítmények.

KÉRDÉSE VAN, VAGY
IDŐPONTOT FOGLALNA?

KÉRJEN VISSZAHÍVÁST!

Adja meg adatait, küldje el üzenetét és 24 órán belül felvesszük Önnel a kapcsolatot.

Időpontfoglaló űrlap